سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسهی ویژگیها و مشخّصات فنّی کیا سراتو 2016 با هیوندای النترا

کیا سراتو 2016 از جمله خودروهای باکیفیّت کمپانی کیا محسوب می‌شود که توانسته است تا فروش بسیار بالایی را در بازارهای جهانی تجربه نماید. این خودرو جزو اتومبیل‌های اصلی و پرچم‌دار کمپانی کیا محسوب می‌شود و به همین دلیل است که در نسل‌های مختلف همواره با بهترین کیفیّت به بازار عرضه شده است. از طرفی، هیوندای النترا جزء جدیدترین محصولات کمپانی هیوندای محسوب می‌شود و این کمپانی قصد دارد تا با ارائه‌ی این خودروی با کیفیّت قواعد بازار خودروهای سدان را به نفع خود تغییر دهد. این خودرو نیز همچون کیا سراتو 2016 با امکانات و ویژگی‌های خارق‌العادّ‌ه‌ای به بازار عرضه شده است تا نفس رقیبان خود را در سینه حبس کند. کیا سراتو 2016 و هیوندای النترا هر دو جزو اتومبیل‌های سدان محسوب می‌شود و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا این دو خودروی باکیفیّت را با یکدیگر مقایسه نماییم.

کیا سراتو 2016 و هیوندای النترا هر دو جزء اتومبیل‌های سدان محسوب می‌شوند و به همین دلیل از نظر ابعاد و ویژگی‌های ظاهری شباهت‌هایی را با یکدیگر دارند. چراغ‌های جلویی هر دو اتومبیل به زیبایی طرّاحی شده است ولی باید به این نکته اعتراف کنیم که طرّاحان کیا سراتو 2016 در طرّاحی این چراغ‌ها دقّت کافی را به خرج نداده‌اند و دوباره از طرح مدل‌های قبلی این خودرو برای چندمین بار برای ساخت چراخ‌های جلویی ماشین سراتو استفاده نموده‌اند و این مسئله شرایط فروش کیا سراتو را تا حدودی پیچیده کرده است. از طرفی، چراغ‌های جلویی هیوندای النترا از زیبایی چشم‌نوازی برخوردار هستند و این مسئله محبوبیّت این خودرو را به شدّت تحت تأثیر قرار داده است. کیا سراتو 2016 از یک جلو پنجره‌ی جدید‌تر نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو بهره می‌برد و باید اعتراف کنیم که این جلو پنجره تناسب بیشتری با این مدل از ماشین سراتو دارد. طرّاحان هیوندای النترا از یک جلو پنجره‌ی بزرگ برای ساخت این خودرو استفاده نموده‌اند که تا حدودی زیبا‌تر از جلو پنجره‌ی کیا سراتو 2016 می‌باشد ولی به نظر می‌رسد که در انتخاب اندازه‌ی این جلو پنجره کمی زیاده‌روی کرده‌اند و آن را بسیار بزرگ‌تر از حالت عادّی طرّاحی نموده‌اند. البتّه بزرگ بودن جلو پنجره‌ی‌ هیوندای النترا نسبت به جلو پنجره‌ی کیا سراتو 2016 به طرّاحی این خودرو آسیب زیادی وارد نکرده است. چراغ‌های مه شکن هیوندای النترا زیبا‌تر و اسپورت‌تر از چراغ‌های مه شکن کیا سراتو 2016 طرّاحی شده‌اند و این ویژگی زیبایی بیشتری را به این خودرو بخشیده است و موجب شده است تا شرایط فروش کیا سراتو تحت تأثیر این مسئله قرار بگیرد. در کلّ، نمای روبرویی هیوندای النترا بروز و جوان پسند طرّاحی شده است و این مسئله قیمت هیوندا النترا را تحت تأثیر قرار داده است.

 

کیا سراتو 2016 از طرّاحی مناسب‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود برخوردار است

نمای جانبی این دو خودرو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

 طرّاحان کیا سراتو 2016 در طرّاحی و ساخت نمای جانبی این خودرو سنگ تمام گذاشته‌اند و آن را به بهترین شکل ممکن طرّاحی کرده‌اند. این مسئله به تنهایی شرایط فروش کیا سراتو را تحت تأثیر قرار داده است زیرا این قسمت از خودرو به کلّی با مدل‌های قبلی آن متفاوت است. قرار گیری یک قوس زیبا بر روی درب‌های کیا سراتو 2016 طرّاحی آن را به کلّی تحت تأثیر قرار داده است. در ضمن، از این زاویه شما می‌توانید بهتر از دیگر نماها به کشیدگی مناسب ماشین سراتو پی ببرید. گلگیرهای این خودرو نیز همچون مدل‌های قبلی به صورت برآمده طرّاحی شده‌اند و تغییر زیادی در این قسمت از ماشین سراتو انجام نگرفته است. از این زاویه شما می‌توانید چراغ‌های راهنمای موجود بر روی آینه بغل‌های این خودرو را مشاهده نماید که توانتسته‌اند تا طرّاحی این قسمت از اتومبیل را زیبا‌تر نمایند. همچنین، از این زاویه قسمت عمده‌ای از چراغ‌های عقب این اتومبیل قابل رویت هستند که این مسئله باعث شده است تا زیبایی ماشین سراتو 2016 دو چندان شود. از طرفی، نمای جانبی هیوندا النترا 2016 نیز بسیار چشم‌نواز طرّاحی شده است و این مسئله بر میزان محبوبیّت آن افزوده است. قرار گیری یک خطّ برجسته بر روی درب‌های این خودرو زیبایی و حسّ اسپورت بودن بی‌نظیری را به آن بخشیده است و باید اعتراف کنیم که این قسمت از هیوندای النترا از نظر زیبایی چیزی کم‌تر از کیا سراتو 2016 ندارد. بر روی برآمدگی گلگیرهای عقب این خودرو یک خطّ مورّب به چشم می‌خورد که تا قسمت عقبی این اتومبیل کشیده شده است و به سپر عقب اتومبیل وصل شده است. ترکیب این خطوط با خطّی که از بالای دستگیره‌های این خودرو عبور کرده است موجب بی نقص شدن طرّاحی این خودرو شده است. در کلّ، طرّاحی نمای جانبی کیا سراتو 2016 و هیوندای النترا به زیبایی صورت گرفته است. 

باید اعتراف کنیم که چراغ‌های عقب هیوندای النترا ظریف‌تر و زیبا‌تر از چراغ‌های عقب ماشین سراتو 2016 طرّاحی و ساخته شده‌ا‌ند ولی این مسئله به گونه‌ای تنها نقطه‌ی قوّت طرّاحی قسمت عقب این اتومبیل می‌باشد. بر خلاف کیا سراتو 2016، قسمت عقبی هیوندای النترا بسیار خشک و بی‌روح طرّاحی شده است و اثری از هنر دست طرّاحان کره‌ای در این قسمت از اتومبیل به چشم نمی‌خورد. سپر عقبی هیوندای النترا بسیار بزرگ و زمخت می‌باشد و به هیچ‌ عنوان با این خودرو سازگار نیست. چراغ‌های عقب هیوندای النترا همچون چراغ‌های عقب کیا سراتو 2016 به خوبی با صندوق عقب این خودرو ترکیب شده است ولی طرّاحی نامناسب سپر این خودرو تمامی زحمات طرّاحان را به باد داده است. از طرفی، نمای پشتی ماشین سراتو بهتر از نمای پشتی هیوندای النترا طرّاحی شده است و این مسئله تا حدودی توانسته است تا چراغ‌های قدیمی ماشین سراتو را از دید مشتریان دور نگاه دارد. سپر عقب کیا سراتو 2016 از طرّاحی مناسبی برخوردار است و برخلاف هیوندای النترا، این سپر با طرّاحی کلّی ماشین سراتو در تناسب می‌باشد و شرایط فروش کیا سراتو را تحت تأثیر خود قرار داده است. چراغ‌های ترمز هر دو اتومبیل به صورت باریک طرّاحی شده‌اند و از طرّاحی مشابهی برخوردار هستند و این این دو اتومبیل از این نظر تفاوتی را با یکدیگر ندارند. در زیر سپر کیا سراتو 2016 یک دیفیوز تعبیه شده است و محلّ قرارگیری مناسبی را برای جایگیری اگزوز این خودرو به وجود آورده است. ولی در هیوندای النترا اثری از یک دیفیوز مناسب و کاربردی به چشم نمی‌خورد و طرّاحان و سازندگان این خودرو ترجیح داده‌اند که به دلایلی نامعلوم اگزوز خودرو را در قسمت زیرین سپر اتومبیل تعبیه نمایند. در کلّ، باید اعتراف کنیم که طرّاحی قسمت عقبی کیا سراتو 2016 بهتر از هیوندای النترا صورت گرفته است و این خودرو در این قسمت گوی رقابت را از هیوندای النترا ربوده است. 

برای خرید و فروش خودرو از سایت خرید و فروش خودرو فربد دیدن کنید