سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیوندا سوناتا 2016؛ دنیایی مدرن از تجهیزات و امکانات

هیوندا سوناتا 2016 به عنوان نماینده نسل هفتم از مدل سوناتا، با کد اختصاصی LF، توسط کمپانی بزرگ هیوندای موتورز طراحی و تولید گشته است. آغاز عرضه نسل هفتم این خودروی سدان و خوش استایل کره ای، در نمایشگاه خودروی نیویورک و در سال 2015 رقم خورد. به طور کلی، هیوندا سوناتا 2016 در مقایسه با برادر بزرگتر خود هیوندای سوناتا YF، تغییرات و تحولات بسیار گسترده و زیادی را تجربه نموده است. طراحی نمای ظاهری، به انضمام مشخصات فنی سوناتا 2016 با به روز رسانی های وسیعی روبرو شده است. لازم به ذکر است که نسل قبلی این خودرو با عنوان هیوندا سوناتا YF، در بازارهای خودروی ایران حضوری پر رنگ و برجسته داشت، اما به علت برخی ایرادات و نقاط ضعف، به ویژه در قسمت مشخصات فنی، انتقادات زیادی را متوجه خود می دید.

چرا خرید خودروی هیوندا سوناتا 2016

هیوندا سوناتا 2016 به سبب برخورداری از طراحی قابل قبول و مطلوب، در کنار امکانات و تجهیزات رفاهی ریز و درشت، به عنوان یک سدان کامل و بی نقص، گزینه مناسبی برای خرید به شمار می رود. از لحاظ ایمنی و امنیت نیز خودروی هیوندا سوناتا 2016 از عملکرد مطلوبی و مفیدی بهره می برد. کسب پنج ستاره ایمنی از مؤسسات استاندارد اروپا، بازتاب دهنده ایمنی و امنیت قابل توجه این سدان می باشد. هیوندا سوناتا 2016 از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری در مقایسه با سوناتا YF، یک سر و گردن بالاتر می باشد. اگرچه نسل قبلی هم از نظر طراحی در وضعیت مطلوبی به سر می برند، اما سوناتا 2016، تبحر و هنر کمپانی هیوندای موتورز را خصوصاً در بخش طراحی، به نحو بارز و برجسته منعکس می نماید. بدون تردید، ظاهر و نمایی کلی خودرو، در تصمیم نهایی خریداران برای خریدن یا نخریدن یک خودرو، بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. ظاهر خودرو یکی از عامل های مهم کشش و جذب افراد به سمت آن می باشد. هیوندا سوناتا 2016 هم از این قاعده مستثنا نبوده و نیازهای شکل گرفته خریداران در این زمینه را به نحو مطلوب برآورده می سازد. عملکرد خوب فضای داخلی سوناتا 2016 احساس و تجربه خوشایندی هنگام سوار شدن برای راننده متبلور می سازد. تعبیه کلیدهای بسیار زیاد بر روی کنسول وسط و داشبورد هیوندا سوناتا 2016، به مذاق بسیاری از خریداران خوش می آید. کیفیت و مرغوبیت نسبتاً مناسب متریال استفاده شده در فضای داخلی خودرو نیز می تواند در متقاعد ساختن مشتریان نقش بسزایی ایفا نماید. از سوی دیگر، آپشن های رفاهی و ایمنی متعدد هیوندا سوناتا 2016، از دیگر مؤلفه های تاثیرگذار برای خرید این خودرو به شمار می رود. شایان ذکر است که سوناتا 2016 از بسیاری لحاظ، خودروی کاربردی و کارآمدی تلقی می شود.

 

هیوندا سوناتا 2016                                                             

نیم نگاهی به طراحی ظاهری و داخلی هیوندا سوناتا 2016

به طور کلی، هیوندا سوناتا 2016 در بخش طراحی و به اصطلاح رخ ظاهری، تغییر و تحولات قابل توجهی را به خود دیده است. طراحی چراغ ها، نمای عقب و جلوی خودرو، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. زبان طراحی جدیدی که برای هیوندا سوناتا 2016 در نظر گرفته شده است، در هیبت و ابهت خودرو تاثیر بسزایی از خود برجای گذاشته است. بر همین اساس، از لحاظ طراحی ظاهری با یک خودروی مدرن و به روز سر و کار داریم. این تغییر و تحولات تنها محدود و محصور به نمای ظاهری خودروی سوناتا 2016 نبوده، بلکه طراحی فضای داخلی خودرو را نیز در بر می گیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که طراحی فضای داخلی و کابین هیوندا سوناتا 2016، در مقایسه با برادرهای بزرگتر خود، جادارتر و رسمی تر به چشم می خورد. شایان ذکر است که سبک طراحی فضای داخلی خودروی سوناتا 2016 شباهت های بسیاری با کیا اپتیما پیدا نموده است. نوع طراحی فرمان هیوندا سوناتا 2016 نیز تغییر و تحولاتی را به خود دیده است. لازم به ذکر است که دامنه این تغییرات به خروجی اگزوز خودروی سوناتا 2016 نیز کشیده شده است. بر این اساس، در نمای عقب خودروی سوناتا 2016، خروجی اگزوز چهار دهانه آن به خوبی جلوه نمایی می کند. ناگفته نماند که استحکام هیوندا سوناتا 2016 به نسبت نسل های قبلی مثل هیوندا سوناتا 2007  بیشتر شده و کیفیت سواری آن نیز بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. عایق بندی و کیفیت متریال بکار رفته در کابین خودروی سوناتا 2016 در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برد. هیوندا سوناتا 2016 از لحاظ ابعاد و اندازه با نسل های قبلی تغییرات محسوسی نداشته و تنها افزایش طول و عرض چند سانتیمتری را در این قسمت تجربه نموده است. شایان ذکر است که فاصله محوری سوناتا 2016 به مانند نسل های قبلی، ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

 

 هیوندا سوناتا 2016                                                           

وضعیت آپشن ها و تجهیزات رفاهی هیوندا سوناتا 2016

به طور کلی، شهرت و محبوبیت محصولات تولیدی شرکت هیوندای موتورز کره مرهون دو فاکتور مهم و حائز اهمیت، قیمت مناسب به انضمام آپشن ها و امکانات زیاد و کاربردی می باشد. این فاکتورها محصولات کمپانی هیوندای را در میان رقبای قدرتمند و پر آوازه خود، به خوبی به پیش برده است. هیوندا سوناتا 2016 نیز از این خط مشی شرکت هیوندای به خوبی تبعیت نموده است همانند هیوندا سوناتا 2010 و دیگر مدل های سوناتا. بر این اساس، هیوندا سوناتا 2016 را از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی، باید در زمره خودروهای کامل در میان رقبا و هم رده های خود به حساب آورد. در این زمینه باید عنوان نمود که ماشین سوناتا 2016 به سبب برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و به روز، به خوبی در قامت یک سدان تمام عیار عرض اندام نموده است. تعبیه آپشن رفاهی متنوع در ماشین سوناتا 2016، سواری و رانندگی با خودروهای سدان را معنا و مفهوم تازه ای بخشیده است. رانندگی با هیوندا سوناتا 2016، علاوه بر لذت بخش بودن، تجربه ای به یاد ماندنی و در عین حال متفاوت را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. بر همین اساس، می توان اذعان نمود که هیوندا سوناتا 2016 دنیایی از تجهیزات روز را به راننده عرضه می نماید. بر این اساس، تعبیه هفت کیسه هوا، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، نمایشگر لمسی پنج اینچی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت، دوربین دید عقب، رادار و سانروف پانوراما، رانندگی با ماشین سوناتا 2016 را بسیار لذت بخش و راحت می کند. برخورداری از 2 سردکن صندلی و 5 گرمکن صندلی، آینه وسط الکترو کرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، قابلیت باز شدن صندوق عقب به صورت خودکار، سیستم از بین برنده بخار شیشه جلو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران و برخورداری از سیستم تغییر حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت، سایر امکانات هیوندا سوناتا 2016 را تشکیل می دهند.

 

هیوندا سوناتا 2016                                                         

بررسی مشخصات فنی و قوای متحرکه سوناتا 2016

هیوندا سوناتا 2016 در بخش فنی و قوای متحرکه، از وضعیت مناسب و مطلوبی برخوردار می باشد. مجهز شدن به پیشرانه دو لیتری توربو شارژر، از نقاط عطف این سدان منحصر به فرد به شمار می آید. حجم این پیشرانه چهار سیلندر شانزده سوپاپه، 2300 cc می باشد. پیشرانه تعبیه شده برای ماشین سوناتا 2016 قادر به تولید قدرتی در حدود 178 اسب بخار و نیروی گشتاوری برابر با 225 نیوتن متر می باشد. شایان ذکر است که نیروی تولید شده این پیشرانه، در پرتو وجود یک گیربکس شش دنده از نوع اتوماتیک و با قابلیت شیفت ترونیک، به محورها و چرخ های جلوی خودرو انتقال پیدا می کند. به لطف وجود این پیشرانه قوی در ساختار سوناتا 2016، شاهد کشش و قدرت بالای خودرو در دورهای پایینی و میانی هستیم. برای خریداران و علاقمندان به خودرو و در کل علاقه مندان به خرید و فروش ماشین ، یکی از فاکتورهای جذاب و لذت بخش، مربوط به شتاب و حداکثر سرعت خودرو می باشد. بر این اساس، حداکثر سرعت هیوندا سوناتا 2016 205 کیلومتر در ساعت برآورد شده و شتاب صفر تا صد این سدان خانوادگی، در مدت زمانی برابر با 9/9 ثانیه به طول می انجامد. از دیگر مسائلی که در انتخاب یک خودرو بسیار تاثیر گذار و مؤثر به شمار می رود، مصرف سوخت خودروی مزبور می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مصرف سوخت ترکیبی سوناتا 2016 در هر صد کیلومتر برابر با 5/8 لیتر عنوان شده است. مضاف بر این، مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر و در هر صد کیلومتر معادل 7/12 لیتر و مصرف سوخت خارج از شهر خودرو، برابر با 4/6 لیتر می باشد. هیوندا سوناتا 2016 از مخزن سوختی دارای حجم 70 لیتر برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی در نظر گرفته شده برای آن، یورو پنج می باشد. همچنین وزن سوناتا 2016 در حدود 1490 کیلوگرم برآورد شده است.

 

هیوندا سوناتا 2016                                                                     

نگاهی به نقاط قوت و ضعف ماشین سوناتا 2016

هیوندا سوناتا 2016 همانند سایر خودروها، از نقاط ضعف و قوتی برخوردار می باشد. بر این اساس، طراحی قابل قبول و جذاب این خودرو، از جمله نقاط قوت و مثبت آن به شمار می آید. طراحی چشم نواز و در عین حال جذاب، ماشین سوناتا 2016، چشم خریداران و مصرف کنندگان را به خود خیره می سازد. در زمینه طراحی ظاهری باید ابراز نمود که طراحی این سدان محبوب کره ای در این نسل، به مرز پختگی و بلوغ کامل رسیده است. بر این اساس، طراحی و نمای ظاهری و داخلی هیوندا سوناتا 2016، بسیار خوب و مثبت ارزیابی می گردد. از دیگر نقاط قوت این خودرو می توان به امکانات و تجهیزات رفاهی متنوع و فراوان آن اشاره نمود. لازم به ذکر است که نسل هفتم هیوندا سوناتا، از لحاظ امکانات، موجبات رضایت و خشنودی خریدار را به نحو مطلوب فراهم می سازد. در این میان برخورداری از صندوق و فضای داخلی جادار، به انضمام قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر رقبا، از دیگر نقاط مثبت این خودرو محسوب می شود. اگرچه ماشین سوناتا 2016، بسیاری از عیب ها و ایرادات نسل های قبلی را به خوبی پوشش داده است، اما همچنان خالی از نقاط ضعف نمی باشد. بر این اساس، کیفیت نه چندان مطلوب صفحه نمایش و کیفیت پایین خودرو در مقایسه با رقبای ژاپنی، از جمله مهم ترین نقاط ضعف هیوندا سوناتا 2016 تلقی می شود. ناگفته نماند که رنو تلیسمان، کیا اپتیما، هوندا آکورد و تویوتا کمری، از رقبای هیوندا سوناتا 2016 به حساب می آیند.   

برای آگاهی از قیمت ها و خواندن مقالات دیگر با فربدکار همراه باشید