سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و تحلیل ویژگی های مرسدس بنز c200

مرسدس بنز c200، یکی از مدل های محبوب و پرطرفدار کمپانی بنز آلمان به شمار می رود. به طور کلی، مرسدس بنزهای کلاس C تولید خود را از سال 1993 آغاز نمود. کلاس سی این خودرو ساز آلمانی، لقب کوچکترین سدان تولید شده از سوی کمپانی مرسدس بنز را به دوش می کشد. بدون اغراق، این دسته از خودروهای تولید شده این کمپانی معتبر و صاحب سبک آلمانی، در اقصی نقاط دنیا از جمله ایران، از طرفداران ویژه ای برخوردار می باشد. ناگفته نماند که نسخه قبلی بنز کلاس C عنوان پرفروش ترین مدل مرسدس بنز را به خود اختصاص داد. این مدل خودرو در مدل های استیشن، کوپه و سدان طراحی و تولید می گشت. از بین مدل های گوناگون و متنوع این خودرو، فقط مرسدس بنز c200 وارد کشور ما می شود.

مرسدس بنز c200 در زمره خودروهای بنزینی از نوع دیفرانسیل عقب قرار می گیرد. همچنین این مدل خودرو به پکیج اسپرت AMG مجهز بوده و از نمونه های فول آن به شمار می آید. به طور کلی، جمع جور ترین و در عین حال کوچک جثه ترین مدل های سدان یا همان خودروهای سواری، در کلاس سی مرسدس بنز، به نحو مشهود و ملموس به چشم می خورد. همانطور که اشاره شد، ماشین بنز c200 از جمله های مدل های معدود کمپانی بنز به حساب می آید که به صورت رسمی وارد بازار خرید و فروش خودرو و بعد از آن سایت خرید و فروش خودرو کشور ایران شده است. طراحی این مدل مرسدس بنز در مقایسه با مدل های قبلی از لحاظ طراحی داخلی و نمای بیرونی، از تفاوت هایی برخوردار می باشد. به سبب برخورداری از مشخصات فنی، مرسدس بنز c200 در دسته خودروهای شهری جای می گیرد. اگرچه به علت بهره مندی از برخی ویژگی های اسپرت، با خودروهای اسپرت نیز همزاد پنداری می کند.

مرسدس بنز c200

نگاهی کلی به مرسدس بنز c200

به طور کلی، مرسدس بنز c200 در چهار نسل تولید و به مصرف کنندگان عرضه شده است. اولین مدل از نسل این خودرو در سال 1993 به مرحله تولید رسید. در سال 2000 نخستین مدل از نسل دوم بنز سی 200 طراحی و ساخته شد. در سال 2002 این مدل خودرو با آپشن محرک چهار چرخ تولید خود را ادامه داد. در سال 2007 نسل سوم بنز سی 200 روانه بازار گشت. در نهایت در سال 2014 نیز نسل چهارم ماشین بنز c200 معرفی و در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفت. ناگفته نماند که نسل سوم این مدل خودرو در سال 2007 و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی گردید. از نظر تجهیزات و امکانات، این خودرو در سه رده آوانگارد، الگانس و کلاسیک ارائه می شود. شایان ذکر است که اقتصادی ترین خودروهای سواری یا سدان مرسدس بنز در کلاس C قرار دارد. همچنین نسل چهارم کلاس سی با کد اتاق W204 مورد شناسایی قرار می گیرد. کابین این مدل در مقایسه با مدل قبلی یا همان بنز الگانس یا به تعبیر موسوم در کشور ما بنز پلیسی بسیار جادار طراحی شده است. در ایران بنز سی 200 در دو رده آوانگارد (Avantgarde) و الگانس (Elegance) به علاقمندان ارائه گردید. در مدل آوانگارد و بر روی جلو پنجره نشان بزرگ مرسدس بنز خودنمایی می کند. در مدل الگانس بر روی کاپوت نشان عمودی مرسدس بنز با فرم سنتی نقش بسته است. بنز سی 200 وارداتی از دو نوع نمایشگر برخوردار می باشد. در مدل های ساده این خودرو، نمایشگر آن فقط قابلیت نمایش کانال های رادیو و وضعیت صوتی را دارد. در مدل های کامل تر، وجود یک نمایشگر بزرگ با پوشش باز شونده به شدت خودنمایی می کند. این صفحه نمایش مرسدس بنز c200 امکان هدایت ماهواره ای را نیز میسر می سازد.

                                                            مرسدس بنز c200.

بررسی نوع طراحی مرسدس بنز c200

طراحی مرسدس بنز c200 بسیار زیبا و در عین حال جذاب و قابل توجه صورت گرفته است. طراحان این کمپانی موفق شده اند، چهره ای رسمی و لوکسی با تکیه بر خطوطی ساده و فارغ از هر گونه طراحی اغراق آمیز و فانتزی به ماشین بنز c200 اعطا نمایند. تعبیه چراغ های ال ای دی در نمای عقب و جلو خودرو، زیبای و جذابیت مثال زدنی را برای آن به ارمغان آورده است. تناسب و توازن نمای عقب و جلو ماشین بنز c200 به خوبی برقرار شده است. نوع و نحوه طراحی نمای عقب ماشین بنز c200 سبب جلوه دادن پهن تر و حجیم تر این قسمت شده است. این ویژگی به نحو بارز و برجسته در سپر عقب خودرو به چشم می خورد. از کنار طراحی متمایز چراغ های عقب خودرو و محل قرارگیری آن، نمی توان به سادگی عبور کرد. طراحی مناسب و تاثیر گذار این بخش، زیبایی و جذابیت نمای عقب این مدل خودرو را دو چندان ساخته است. ماشین بنز c200 در مقایسه با مدل های پیشین از افزایش طولی در حدود 95 میلیمتر برخوردار شده است. همچنین استفاده از آلومینیوم در ساختار این خودرو و در مقیاس وسیع، کاهش وزن 100 کیلوگرمی آن را با خود به دنبال داشته است. برخورداری بنز سی 200 از یک صندوق عقب با حجم 480 لیتر، فضای مناسب و در عین حال بزرگی را برای گذاشتن وسایل مورد نیاز فراهم می آورد. نمای داخلی مرسدس بنز c200 ویژگی لوکس بودن خودرو را به خوبی در معرض دید مصرف کننده قرار می دهد. برخورداری از یک نمایشگر 4/8 اینچی، ساعت آنالوگ، شکل دایره دریچه های کولر، داشبورد دارای روکش طرح چوب و کیفیت بالای متریال بکار رفته در کابین خودرو، از موارد قابل توجه و حائز اهمیت مرسدس بنز c200 محسوب می شود.