سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تغییر و تحولات کیا اسپورتیج 2016

کیا اسپورتیج 2016 به عنوان آغازگر نسل چهارم مدل های اسپورتیج، در سال 2015 در نمایشگاه خودروی آلمان رونمایی گردید. به طور کلی، خودرو کیا اسپورتیج در زمره خودروهای کلاس کراس اوور کامپکت به شمار می آید. تولید نسل اول این خودروی خوش چهره کره ای در سال 1993 آغاز شده و تا سال 2005 تولید خود را ادامه داد. نسل دوم این خودرو در سال 2005 متولد گردید. لازم به ذکر است که نسل دوم کیا اسپورتیج رهسپار بازار خودروی کشور ما شد. سال 2010 شاهد تولید نسل سوم این خودرو بودیم. در سال 2013 نسل سوم کیا اسپورتیج در بازار خرید و فروش خودرو ایران نیز حضور پیدا کرد. عملکرد و کارکرد قابل قبول و خاطرات خوب خریداران از نسل قبلی این خودرو، در کنار مشخصات فنی مثبت و کاربردی کیا اسپورتیج، شهرت و محبوبیت این خودرو را در ایران رقم زد. کیا اسپورتیج 2016 به عنوان نسل چهارم کمپانی کیا موتورز با زبان طراحی کاملاً جدید و متفاوت با نسخه قبلی در اختیار خریداران قرار گرفت.

شرکت کیا موتورز کره برای کیا اسپورتیج 2016 پیشرانه های مختلف و در عین حال متنوعی را برای عرضه به بازارهای جهانی در نظر گرفته است. بر این اساس، پیشرانه های خودرو کیا اسپورتیج غالباً چهار سیلندر بوده و در حجم های دو لیتری توربو، 7/1 و 6/1 لیتری رهسپار بازار خودروی جهان می شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کیا اسپورتیج برخوردار از پیشرانه دارای 6/1 لیتری با قابلیت قدرت 136 اسب بخار، یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی قلمداد می گردد. کیا اسپورتیج 2016 از یک موتور چهار سیلندر دارای حجم 4/2 لیتری بهره می برد. این موتور قابلیت تولید گشتاوری در حدود 227 نیوتن متر و قدرتی معادل 177 اسب بخار میسر می سازد. این قدرت تولید شده به کمک یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته تیپ ترونیک، به همه چرخ های خودرو منتقل می شود. مدت زمان مورد نیاز برای شتاب صفر تا صد خودروی کیا اسپورتیج 2016 در حدود 5/11 ثانیه می باشد. بنابر اعلام کمپانی سازنده، 170 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای این کراس اوور کامپکت شهری محسوب می شود. از دیگر مشخصات فنی حائز اهمیت کیا اسپورتیج 2016 می توان به 1999 cc حجم موتور، برخورداری از یک پیشرانه خطی چهار سیلندر و وزن 1500 کیلوگرم این خودرو اشاره کرد. همچنین 1/8 لیتر مصرف سوخت ترکیبی خودروی اسپورتیج 2016 در هر صد کیلومتر می باشد. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که از مهم ترین رقبای کیا اسپورتیج 2016 می توان خودروی میتسوبیشی ASX و خودروی هیوندای ix35 را نام برد. برخورداری از حجم باک دارای ظرفیت 66 لیتر و بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو 5، دیگر خصوصیات فنی این خودرو را شامل می شود. در حالت استاندارد و نرمال، کیا اسپورتیج 2016 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا FWD بهره می برد.

 

                                                          کیا اسپورتیج 2016

نیم نگاهی به آپشن های اسپورتیج 2016

امکانات رفاهی و آپشن های اسپورتیج 2016 به نوبه خود در وضعیت مناسب و مطلوبی به سر می برد. بر این اساس کیا اسپورتیج 2016 به 10 عدد کیسه هوا، دو سردکن و دو گرمکن صندلی و فرمان برخوردار از سه حالت تجهیز شده است. فرمان این خودرو به عنوان یکی از آپشن های اسپورتیج 2016 قابلیت رانندگی در سه حالت نرمال، اسپرت و Comfort را برای راننده امکان پذیر می سازد. برخورداری از مانیتور اینفیتی فابریک، سنسور عقب و جلو و دکمه پارک، CD پلیر، دستگیره های کرومی، پشت سری صندلی های متحرک، لاستیک زاپاس 18 اینچی، قفل مرکزی حساس به سرعت، شیشه بالابر برقی، فرمان از نوع هیدرولیک، برخورداری از آینه تاشو برقی به انضمام راهنمای دارای چراغ ال ای دی و بخاری و کولر دوبل دیجیتال، از دیگر آپشن های اسپورتیج 2016 محسوب می شود. از آنجایی که بعد از قیمت کیا اسپورتیج، امکانات و تجهیزات رفاهی در ساختار خودروهای شاسی بلند، برای خریداران از درجه اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد، کیا اسپورتیج 2016 نیازهای ایجاد شده مصرف کنندگان در این زمینه را به خوبی برآورده می سازد. شایان ذکر است که از دیگر آپشن های اسپورتیج 2016 می توان به تهویه اتوماتیک، تودوزی چرم مشکی، بلوتوث روی فرمان، دروبین دنده عقب، صندلی برقی، دیفلاک، شیب سنج، برخورداری از شیشه دودی و رفلکس، آنتن کوسه ای و سیستم صوتی قابل توجه به همراه ساب ووفر اشاره نمود. همچنین کول باکس، آینه الکترو کرومیک، سقف پانوراما، دی لایت، مجهز به صفحه کیلومتر از نوع سوپر ویژن جدید، چراغ زنون و رینگ جدید داخل مشکی 18 اینچی، از دیگر آپشن های کیا اسپورتیج 2016 محسوب می شود. ناگفته نماند که کروز کنترل، نویگیشن، حافظه صندلی و کی لس استارتر، از دیگر آپشن های اسپورتیج 2016 می باشد. به طور کلی، کیا اسپورتیج 2016 از نظر امکانات و آپشن های رفاهی خریدار و مصرف کننده را راضی نگه می دارد.

 

                                                            کیا اسپورتیج 2016

تجربه رانندگی با خودروی اسپورتیج 2016

 در پرتو قابلیت ها و عملکردهای مناسبی مانند فرمان پذیری مناسب، هندلینگ خوب و افزایش مقاومت پیچشی شاسی، خودروی اسپورتیج 2016 از نظر رانندگی در شرایط مطلوبی به سر می برد. بر این اساس، به سبب هندلینگ مطلوب کیا اسپورتیج 2016 می توان با اطمینان خاطر با حداکثر سرعت به ویژه در پیچ ها به مسیر خود ادامه داد. سواری نرم و قابل قبول خودروی اسپورتیج 2016 از جمله ویژگی های این کراس اوور کامپکت کره ای محسوب می شود. عملکرد جعبه دنده خودروی اسپورتیج 2016 بسیار خوب و مطلوب می باشد. در مقایسه با نسل سوم، کیا اسپورتیج 2016 تجربه سواری لذت بخش و مطلوب تری را در اختیار راننده قرار می دهد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که اسپورتیج نسل چهارم از لحاظ ایمنی و امنیت، در زمره های کراس اوورهای مناسب و کاربردی قرار دارد. به طور کلی، تجربه رانندگی با خودروی اسپورتیج 2016 در مقایسه با نسل های قبلی، از بهبود و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است. تیز شدن فرمان خودرو به ویژه در موقع عبور از پیچ های جاده، از تغییرات بارز و برجسته خودروی اسپورتیج 2016 در مقایسه با مدل های قبلی این خودرو به شمار می آید. همچنین کمپانی کیا در ساختار کیا اسپورتیج 2016، استفاده از سیستم فنربندی جدیدی را در دستور کار قرار داده است. همچنین از لحاظ کیفیت رانندگی، خودروی اسپورتیج 2016 رانندگی نرم و راحتی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. از نظر نفوذ صدای باد و جاده، این مدل اسپورتیج بهبود قابل توجهی پیدا نموده است. ناگفته نماند که عملکرد پدال، میدان دید سرنشینان و راننده به مانند نسخه های قبلی آن می باشد و از این نظر تغییر و تحول محسوسی در ساختار کیا اسپورتیج 2016 دیده نمی شود.

 

                                                            کیا اسپورتیج 2016

نگاهی به ایمنی و امنیت کیا اسپورتیج 2016 

از لحاظ ایمنی و امنیت کیا اسپورتیج 2016 همانند نسل های قبلی این خودرو، موفق به اخذ پنج ستاره ایمنی شده است. بر اساس ارزیابی که به وسیله موسسه IIHS از خودروی اسپورتیج 2016 به عمل آمد، این خودرو به راحتی توانست پنج ستاره در نظر گرفته شده در این زمینه را به خود اختصاص دهد. از لحاظ تجهیزات و امکانات ایمنی کیا اسپورتیج 2016 در مقایسه با مدل های قبلی یک سر و گردن بالاتر قرار دارد. در این زمینه باید خاطر نشان کرد که این مدل اسپورتیج از تجهیزات و امکانات ایمنی نسبتاً کاملی برخوردار می باشد. از جمله مهم ترین امکانات ایمنی این خودرو می توان به دوربین کمکی عقب، سیستم ترمز ضد قفل و کیسه های هوای پرده و جانبی اشاره نمود. همچنین در ساختار خودرو کیا اسپورتیج 2016 از امکانات ایمنی دیگری نظیر سیستم مشاهده نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک، سیستم هشدار خارج شدن از خطوط جاده و برخورداری از سیستم هشدار برخورد از جلو در نظر گرفته شده است. در مجموع، بر روی کیا اسپورتیج 2016 از لحاظ امکانات و تجهیزات امنیتی و ایمنی می توان حساب ویژه ای باز نمود. 

با خانه اتومبیل فربد همراه باشید